Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Sekcje
 
« Październik 2017 »
Październik
PnWtŚrCzPtSbNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
 

Jak wynagradzać operatora

W środę 10 kwietnia br. w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie odbyło się trzecie posiedzenie Rady Programowej projektu „Express do zatrudnienia – innowacyjny model aktywizacji osób bezrobotnych”.

W trakcie posiedzenia przedstawiciele instytucji rynku pracy, administracji rządowej i samorządowej oraz środowisk naukowych omawiali przedstawione im założenia dotyczące zasad wynagradzania operatora - firmy, która w ramach projektu otrzyma zlecenie doprowadzenia do zatrudnienia osób bezrobotnych biorących udział w pilotażu. Zaprezentowano propozycję wysokości kwoty całkowitego wynagrodzenia oraz jej podziału na transze. Z przeprowadzonych symulacji finansowych wynika, że przyjęte założenia są korzystne zarówno dla zleceniodawcy usługi, jak i zleceniobiorcy. Warunkiem osiągnięcia zysku przez operatora będzie jednak zrealizowanie celu, jakim jest doprowadzenie do zatrudnienia jak największej liczby uczestników projektu.

Podczas posiedzenia dyskutowano również nad tym, jakie formy zatrudnienia powinny być uwzględniane w projekcie i uprawniać operatora do otrzymania płatności za osiągnięty efekt. Potwierdzono także, że firma, która otrzyma zlecenie doprowadzenia osób bezrobotnych do zatrudnienia, zostanie wyłoniona w trybie przetargu nieograniczonego.

Kolejny raz Rada Programowa zbierze się już za miesiąc. Dyskusji zostaną poddane wtedy kryteria wyboru operatora.

Znany jest już także szczegółowy harmonogram najbliższych działań podejmowanych w ramach projektu. Do końca kwietnia złożona do Regionalnej Sieci Tematycznej zostanie Strategia wdrażania projektu innowacyjnego wraz z pełną wersją modelu zlecania usługi doprowadzenia osób bezrobotnych do zatrudnienia. Po zaopiniowaniu dokumentów przez RST i ich akceptacji przez Instytucję Finansującą Projekt zostanie ogłoszony przetarg na wybór operatora i rozpocznie się faza testowania produktu.